Зв'яжіться з нами:

Аналітика в ритейлі: як відстежувати та збільшити продажі

 

Аналітика в ритейлі – це використання даних і статистичних методів для аналізу різних аспектів та процесів, які є ключовими складовими продажів товарів чи послуг. Ритейл аналітика допомагає компаніям приймати рішення шляхом аналізу та обробки отриманої інформації щодо продажів, поведінки клієнтів, аналізу ринку тощо. Використовуючи отримані дані, роздрібні продавці можуть оптимізувати робочі процеси, підвищити ефективну взаємодію з клієнтами та збільшити прибутки компанії.

Ритейл аналітика передбачає використання програмного забезпечення для збору й аналізу даних, щоб надати торговим представникам уявлення про поведінку клієнтів і тенденції покупок. Її також можна використовувати для поліпшення процесів ціноутворення, інвентаризації, маркетингу, мерчандайзингу та роботи магазинів за допомогою застосування прогнозних алгоритмів щодо даних з внутрішніх джерел та зовнішніх сховищ. Поза тим, аналітика в ритейлі може вимірювати лояльність покупців, визначати моделі купівлі, прогнозувати попит і оптимізувати планування магазинів, щоб, наприклад, роздрібні торговці могли розміщувати на полицях магазинів товари, які часто купують разом, або пропонувати персоналізовані знижки покупцям, які часто здійснюють покупки, збільшуючи таким чином продажі та частоту відвідування.

Існує чотири основні типи ритейл аналітики: описова, діагностична, прогнозна, рекомендаційна.

Описова аналітика

Цей тип аналітики зосереджений  на основних питаннях «Скільки? Коли? Де? Що?» — базові інструменти та інформаційні панелі, які надають щотижневі звіти про продажі та рівень запасів.

Діагностична аналітика

Діагностична аналітика допомагає виявляти й аналізувати проблеми, які можуть перешкоджати ефективній роботі. Поєднуючи дані з багатьох джерел (відгуки клієнтів, фінансові та операційні показники тощо) торгові представники отримують розгорнуте пояснення причин, які призвели до проблем, з якими вони стикнулися.

Прогнозна аналітика

Прогнозна аналітика допомагає передбачати майбутні події на основі кількох змінних. Цей підхід часто приймає форму аналізу «що буде, якщо». Опираючись на ці дані, категорійний менеджер може спланувати, що станеться, якщо він, скажімо, запропонує 10% знижки замість 15% на продукт, або оцінить, коли орієнтовно вичерпаються запаси того чи іншого товару на основі заданого набору можливих дій.

Рекомендаційна аналітика

Цей тип аналітики поєднує дані, для того, щоб отримати прогнози та рекомендації для покращення бізнес-результатів.

Використання ритейл аналітики — один із найважливіших процесів, який безпосередньо впливає на розвиток та прибутковість компанії. За допомогою аналітичних даних, можна не лише пояснити минулі операційні та фінансові показники, а й діагностувати, що могло піти не так; знайти альтернативні,  більш ефективні, шляхи вирішення проблем; спрогнозувати попит і надати пропозицію. Аналітичні інструменти призначені саме для того, щоб допомогти категорійним менеджерам збільшити продажі, прибутки та рівень задоволення клієнтів.

Сьогодні існує безліч інструментів для збору ритейл аналітики. Серед основних: POS-системи (Point-of-sale) – збирають дані про покупки клієнтів і можуть генерувати звіти про продажі та тенденції клієнтів; CRM-системи (Customer relationship management) – відстеження взаємодії з клієнтами, зберігання даних про окремих клієнтів та визначення потенційних можливостей продажу, маркетингу; інструменти бізнес-аналітики для синтезу інформації та відстеження ключових показників ефективності; системи управління запасами – програмне забезпечення для моніторингу рівня запасів на складах та центрах розподілу для прогнозування майбутнього попиту. Всі вони у сукупності дозволяють ефективно налаштувати бізнес-процеси та збільшити рівень продажів.

Сервіс EDIN Market розробив спеціальне рішення для продавців, яке вміщує всю необхідну аналітику в одному місці. Не потрібно завантажувати десятки програм, щоб контролювати й аналізувати роботу компанії. Весь необхідний масив аналітичних інструментів зібраний в одному рішенні.

Контроль динаміки продажів та отримання замовлень від торгових точок 24/7. Завчасне планування закупівлі для прискорення реагування на попит сезонних та акційних лідерів продажу. Отримання замовлень та інших документів постачання від усіх торгових точок відразу до облікової системи без залучення кол-центру, месенджерів, електронної пошти.

Для максимальної зручності Ви можете використовувати мобільний застосунок, або вебверсія додатку.