Причини для репозиціонування можуть бути різними: це і помилки при первісній підготовці, внаслідок яких позиціонування бренду було розроблено неправильно або не було розроблено зовсім і склалося стихійно, це можуть бути і ринкові умови, що, активізація конкурентів, поява нових гравців, зміна цільової аудиторії викликані, наприклад, її дорослішанням, необхідністю розширення або зміною географії продажів. Крім того, в залежності від тих причин, за якими виникла необхідність проведення ребрендингу, він може включати такі етапи як ренеймінг і рестайлінг. Ренеймінг – зміна імені бренду, може знадобитися по ряду причин. Назва – одна з перших матеріалізацій позиціонування, тому в тому випадку, коли змінюється вектор розвитку бренду, відбувається зміна або розширення виду діяльності компанії, змінюються стратегічні завдання, то це логічним чином повинне відбитися в неймингу. Етапи ребрендинга: Перше, з чого належить починати ребрендинг, – визначити конкретні цілі, на досягнення яких спрямована сукупність майбутніх заходів. Це основа, не маючи якої, немає сенсу рухатися далі: ви просто даремно витрачатимете час і гроші. Тепер на підставі проведеного аудиту розробляються короткострокова тактика і довгострокова стратегія, які повинні відповідати вимогам корпоративної культури компанії. На даному етапі до роботи приступають професійні дизайнери. Вони вносять необхідні зміни в старі атрибути, за якими бренд можна ідентифікувати серед інших: корпоративні кольори, фірмовий стиль, лого та ін. візуальні елементи. Після внесення змін до бренду виконується його перевірка на співробітників і клієнтів компанії з метою виявлення параметрів, що потребують доопрацювання. На заключному етапі шляхом внутрішньої і зовнішньої комунікації поширюється інформація про нові характеристиках і суті бренду серед всіх категорій людей, які з ним тим чи іншим чином стикаються (співробітників, споживачів, конкурентів). Щоб оцінити правильність обраного напрямку щодо розвитку бренду, аналізуються такі ключові показники, як рівень впізнаваності торгової марки, кількість покупців і інші в динаміці. Зміна логотипу компанії зі світовим ім'ям завжди було справою непростою і неоднозначною для споживчої аудиторії. Світовий досвід ребрендингу показує що, зміна звичного іміджу фірми супроводжується критикою і невдоволенням з боку прихильників продукції з позначкою звичною для погляду логотипом. Така споживча поведінка має ряд цілком зрозумілих причин. В першу чергу, тут позначається властива більшості людей любов до стабільності і небажання що-небудь міняти. По-друге, відсутність виразних причин для зміни логотипу призводить споживачів в здивування. І, по-третє, якщо новий логотип з дизайнерської точки зору гірше старого, то розраховувати на те, що він буде прийнятий цільовою аудиторією не доводиться. Найбільш часто зустрічається вид - оновлення. Згодом старі і звичні торгові марки починають асоціюватися у свідомості споживачів з минулим. Їх позиціонування, яке працювало 10 років тому, поступово втрачає актуальність в наш час. Щоб не втрачати продажу, необхідно «освіжити» образ компанії в сприйнятті споживачів, для чого потрібен ребрендинг. Ребрендинг може підняти компанію на новий рівень і дати можливість споживачеві подивитися на бренд свіжим поглядом. Роботу можна виконати на відмінно, але ризик помилитися теж дуже вірогідний. Тому, перш ніж вигадувати щось нове, згадайте, що приваблювало клієнтів в старому варіанті.Причини ребрендингу
Стратегія та етапи зміни іміджа компанії
Приклади ребрендинга
Як зрозуміти, що компанії необхідний ребрендинг
Ребрендинг. Як оновити бренд
Ребрендинг – активна маркетингова стратегія; включає комплекс заходів щодо зміни бренду (як компанії, так і виробленого нею товару), або його складових: назви, логотипу, слогану, візуального оформлення, зі зміною позиціонування. Проводиться в руслі зміни концептуальної ідеології бренду. Це має на увазі, що в компанії (продукті) відбулися досить істотні зміни. Рестайлінг і репозиціонування бренду – складові частини процесу ребрендингу.