Що таке «частка ринку» і як її збільшити

частка ринку

Частка ринку характеризує стан компанії на ринку відносно конкурентів. Кількісний показник частки ринку визначається процентним співвідношенням показників обсягу продажів, до загального обсягу продажу товарів тієї ж категорії на ринку.

Формула обчислення частки ринку проста. Частка ринку компанії дорівнює відношенню показників обсягу продажів, до загального обсягу продажу товарів тієї ж категорії на ринку. При цьому частка ринку може визначатися, як в натуральних показниках (тобто в одиницях продукції), так і в грошовому вираженні.

формула

де: Чр– частка ринку, %;
Qн – об`єм продажів аналізованої компанії в грошовому (грн.) або натуральному (од.) вираженні ;
Qзаг – загальний об`єм продажів на ринку. Також може бути виражений як в гривнях так і в одиницях продукції.

Як збільшити свою частку на ринку

частка ринку

Кожна домінуюча на ринку компанія хотіла б назавжди застовпити за собою перше місце, а значить, їй необхідно знайти способи розширення загального попиту, захищати свій сегмент ринку за допомогою добре спланованих наступальних і оборонних дій, спробувати розширити свою частку ринку.

  1. Зниження цін

Тимчасові акції, або спеціальні пропозиції не варто розцінювати як крок назад, або дії від безвихідності. Знижки обирають всі, тому вони ні в якому разі не зіпсують репутацію, а навпаки – стануть прикладом лояльності компанії до клієнтів.

  1. Інновації

Зробіть свій продукт прогресивнішим, додайте нові функції, яких немає у конкурентів. Оновлення не завжди має бути затратним, іноді одна невелика можливість у програмі може кардинально змінити актуальність пропозиції. Головне – розуміти, що саме необхідно вашому користувачу.

  1. Залучення нової аудиторії

Відразу збільшити кількість клієнтів – не завжди можливо. Спробуйте спершу розширити свою аудиторію, проаналізуйте, звідки ви ще отримати потенційних користувачів, що саме їм буде цікаво. Можливо необхідним буде трохи змінити свій продукт.

  1. Втримуйте існуючих клієнтів

Не забувайте про тих, хто вже вам довіряє і користується вашими послугами. Зацікавлювати своїх існуючих клієнтів також необхідно. Пропонуйте вигідні індивідуальні рішення, програми лояльності та додаткові безкоштовні можливості.

  1. Знання бренду

Щоб вас знайшли, або вами зацікавились, необхідно розповідати про себе. Бути на виду – це не просто, але необхідно для популярності компанії. Не обов`язково вкладати величезні суми в просування бренду, краще виділити аудиторію, де знання про нього принесе вам дохід і піаритись серед них.

Чому частка ринку важлива?

компания

Частка ринку визначає масштаб бізнесу конкретної компанії в порівнянні з конкурентами, основне призначення - визначення перспектив на найближче майбутнє і ефективність роботи.

Без ретельного вивчення роботи підприємства з усіх боків на перший погляд може здатися, що компанія успішна і добре розвивається: високий прибуток, підвищені темпи продажів, популярність бренду і відкриття нових об'єктів. Але, якщо вивчити частку ринку, то стане зрозуміло, що частка конкретної компанії невелика. Виходячи з цього, можна прийти до висновку, що подальші перспективи досить туманні. Тому так важливо, розвиваючи свій бізнес, стежити за часткою ринку компанії, а також за часткою, яку займають найближчі конкуренти.