Зв'яжіться з нами:

Хто такий дистриб`ютор і що таке дистрибуція?

Визначення «дистрибуція» походить з англійської мови та означає «передача», «доставка», «розподіл». Таким чином, цей термін можна визначити як процес доставки потрібних продуктів у потрібний час; у потрібному місці та в належному стані, щоб споживачі могли їх купити. Отже, дистрибуція – це певна сукупність різноманітних процесів, які стосуються доставки, зберігання та розподілу товарів в ланцюжку постачання: від виробника до безпосередніх покупців.

Очевидно, що сукупність усіх цих процесів, кінцевою метою яких є покупка споживачів – є частиною маркетингу. Проте їх налагодження та ефективна робота і є ключовими обов’язками дистриб’юторів.

Таким чином дистриб’ютори — це посередники між виробниками, брендами або постачальниками та роздрібними продавцями. Дистриб’ютори не лише сприяють ефективному переміщенню товарів, а також керують товарними запасами та забезпечують доставку тих чи інших продуктів до призначених місць.

Процес розподілу товарів є одним із ключових у ланцюжку постачання, оскільки він не лише впливає на витрати, але також пов’язаний із задоволеністю клієнтів і репутацією виробників. Таким чином, дистриб’ютори відіграють вирішальну роль і виконують важливі функції в ланцюжку постачання.

Які функції дистриб’юторів?

  1. Закупівля

Дистриб’ютори несуть відповідальність за купівлю товарів/послуг у виробників (безпосередньо) для розповсюдження їх далі в ланцюжку постачання.

  1. Зберігання

Після здійснення закупки товари деякий час зберігаються. Саме тому, дистриб’юторам необхідно мати відповідне приміщення та всі необхідні умови для утримання різноманітних товарів, адже саме вони несуть ризики щодо цілісності та якості продукції, яку зберігають.

  1. Сортування та транспортування.

Сюди входить класифікація придбаних продуктів за типом, розміром та іншими характеристиками, а також налагодження логістики та каналів збуту товарів.

  1. Комунікація з клієнтом

Дистриб’ютор веде безпосереднє спілкування з кінцевим споживачем, надає всю необхідну інформацію щодо продуктів (опис, деталі, ціни, наявність і умови покупки та інше), а також виконує функції служби підтримки.

  1. Маркетинг

Ця функція передбачає участь дистриб’юторів у просуванні продуктів, зокрема рекламу, знижки, аналіз конкурентів, моніторинг схожих товарів чи послуг, тощо.

Дотичними до дистриб’юторів у сфері бізнесу є дилери. Попри те, що вони обоє виконують важливу функцію на етапах постачання та розподілу продуктів, вони мають різні функції та обов’язки. Розуміння різниці між дилером і дистриб’ютором є дуже важливим для налагодження ефективності каналів розподілу товарів та продуктів.

Дилер Дистриб’ютор
Функція Виконує роль реселлера продукції Є посередником між виробниками та дилерами
Стосунки з клієнтами Працює безпосередньо з клієнтами Співпрацює з виробниками та дилерами
Право власності Може мати, або не мати ексклюзивного контракту з виробником Зазвичай має ексклюзивний контракт з виробниками
Управління запасами Веде інвентаризацію продукції для продажу Зберігає більші запаси та керує розповсюдженням серед дилерів
Комунікація з клієнтами Забезпечує зв’язок з клієнтами напряму, а також і підтримку та обслуговування після продажу Надає дилерам інформацію про продукт і логістику
Охоплення ринку Зазвичай працює в межах певного регіону чи місцевості Діє в більш широкому масштабі, охоплюючи кілька регіонів або ринків
Продаж Проводить індивідуальні продажі та підтримує стосунки з клієнтами Зосереджується на створенні та управлінні мережею дилерів
Ціноутворення Визначає ціноутворення для кінцевих клієнтів Встановлює ціни та умови для дилерів
Маркетинг Проводить локальні маркетингові заходи Забезпечує дилерів маркетинговими матеріалами та стратегіями
Дохід Припускає вищий ризик і потенційний прибуток Припускає менший ризик, але отримує прибуток за рахунок обсягу продажів

 

Таким чином, ми бачимо, що дилер — це компанія або особа, яка купує продукти безпосередньо у виробників або дистриб’юторів і перепродає їх кінцевим споживачам. Дилери діють як посередники між виробниками та споживачами, зосереджуючись на індивідуальних продажах і стосунках із клієнтами. Вони можуть працювати в певному регіоні чи місцевості, обслуговуючи цільову клієнтську базу.

Ланцюжок поставок дистрибуції

Ланцюжок поставок дистрибуції є важливим аспектом, який забезпечує ефективний потік продукції від виробників до кінцевих споживачів. Чітко визначена стратегія дистрибуції має вирішальне значення для оптимізації операцій та ефективного задоволення вимог клієнтів.

Організований план та надійні електронні сервіси є запорукою для успіху вашого ланцюжка дистрибуції. Одним з таких сервісів є EDIN Market – сервіс для роботи з продавцями, який вміщує в одному місці сотні тисяч товарів та постачальників. Економте свій час за допомогою ефективного та якісно розробленого сервісу, що дозволить вам оптимізувати та автоматизувати свої робочі процеси, розширити асортимент товарів, аналізувати ринок та контролювати динаміку продажів. Доступний як у web-версії, так і в мобільному застосунку. Зробіть свій бізнес сильнішим з EDIN Market.