Категорійний менеджер – це фахівець, який відповідальний за нагляд і управління певною категорією продуктів або послуг у компанії. Основна роль категорійного менеджера полягає в тому, щоб шляхом розробки та реалізації ефективних стратегій та маркетингових рішень, підвищити продуктивність і прибутковість конкретної категорії товарів.
До основних обов’язків категорійного менеджера входять:
- аналіз ринку: проведення ретельного дослідження ринку та аналізу галузевих тенденцій, вивчення та дослідження стратегій конкурентів.
- співпраця з постачальниками: безперервна комунікація для налагодження умов, якості та конкурентоспроможного ціноутворення обраної категорії товарів чи послуг.
- робота з асортиментом товарів: аналіз та визначення продуктів чи послуг, які будуть запропоновані в межах категорії, враховуючи такі фактори, як попит клієнтів, ринкові тенденції та прибутковість.
- стратегія ціноутворення: розробка стратегій ціноутворення, які відповідають ринковим умовам, конкурентному позиціонуванню та фінансовим цілям компанії.
- рекламні та маркетингові ініціативи: розробка та інтеграція рекламних кампаній і маркетингових стратегій для стимулювання продажів і підвищення видимості категорії.
- інвентаризація: мінімізація витрат на запаси товарів, з огляду на попит клієнтів.
- аналіз ефективності: ретельний моніторинг та аналіз показників ефективності.
- командна співпраця: спільна робота з відділами продажу та маркетингу для коригування та підвищення ефективності обраних стратегій.
- розробка нових продуктів: пошук можливостей для розробки нових продуктів або розширення категорії обраних товарів.
Таким чином, категорійний менеджер відіграє ключову роль в успішному просуванні певної категорії продуктів або послуг в компанії. Для ефективного досягнення поставлених бізнес-цілей та задач в його арсеналі навичок повинне бути відмінне вміння аналізувати ринок, здатність розробляти та приймати стратегічні рішення, вести ефективні переговори.
Щоб покращити роботу категорійного менеджера важливо ретельно відстежувати ключові показники ефективності (KPI), адже саме вони допомагають визначити, наскільки ефективно ви керуєте процесам та визначити сфери, які потребують покращення.
Сьогодні існує багато ключових показників ефективності (KPI) категорійного менеджера.
Основні з них такі:
- Показники прибутків: товарообіг, маржа, GMROI.
- Показники заповненості ринку: аналіз позицій конкретної категорії товарів на ринку.
- Ключові показники ефективності задоволення потреб кінцевого споживача: зворотний зв’язок від клієнтів, індекс лояльності клієнта, CRR (Customer Retention Rate).
- Ефективність оптимізації категорій товару та асортименту продуктів.
На перший погляд, робота категорійного менеджера може здатися неабиякою складною, адже включає в себе глибокий аналіз та постійне опрацювання величезної кількості інформації. Проте, ключ для вирішення всіх складних задач, з якими щодня стикаються категорійні менеджери є – це мобільний застосунок EDIN Market Ретельно розроблений додаток допоможе вам збільшити прибуток торгового бізнесу шляхом стимулювання продажів, розширення покриття, залучення нових клієнтів.
Інтеграція з EDIN дозволить не лише оптимізувати всі робочі процеси, а також прискорить залучення нових клієнтів до вашого бізнесу, розширить охоплення ваших продажів та асортимент продукції. Всі необхідні інструменти для аналізу ефективності, контролю динаміки продажів та налаштування клієнтського сервісу зібрані в одному місці, для максимальної зручності та продуктивності.