Зв'яжіться з нами:

Як бізнесу вижити у кризу?

Сьогодні бізнес та люди загалом, стикнулися з ситуацією, яка все ж є кризовою. В умовах пандемії, повній ізоляції звична структура роботи стає неможливою. Безліч компаній хапаються за голову і не розуміють як їм надалі налагоджувати свої процеси. Проте в такі моменти піддаватися паніці – найгірше рішення, яке можна прийняти. Кризу варто розглядати як нові можливості, на які раніше ніхто не звертав уваги, або не хотів вкладати зусилля та час.

Скорочення витрат

В першу чергу, не варто одразу думати про зменшення прибутку чи банкрутство. При правильному та, головне спокійному підході, можна продумати, як саме заощадити кошти. В першу чергу, замовляти в офіс канцелярію, каву, чай вже не потрібно. Проте, клінінгові послуги варто залишити, адже в сьогоднішніх умовах дезінфекція приміщень необхідна.

Що стосується більш масштабних витрат, можна зосередитися на приміщеннях. Якщо є кілька офісів, які наразі просто простоюють, а з відновленням звичного робочого процесу, співробітники матимуть можливість працювати в головному, то на час карантину, можна відмовитись від оренди площ.

Впорядкування фінансів, зниження ризиків

Зараз не час ризикувати, та вкладати кошти у сімнівні сервіси, які обіцяють налагодити бізнес-процеси компаній. Необхідно приділити увагу саме тим інструментам, які вже не перший рік існують на ринку та мають авторитет серед користувачів.

Наприклад, Ланцюг Постачань Блокчейн– це мережа людей і корпорацій, що беруть участь у створенні і розповсюдженні певного продукту або послуги – весь шлях від первинних постачальників до користувачів і клієнтів. Базова система ланцюга поставок часто включає постачальників продуктів харчування або сировини, виробників (етап обробки), логістичних компаній і роздрібних продавців в результаті.

Оскільки блокчейн-мережі спроектовані як розподілені системи, вони дуже стійкі до модифікацій і можуть відмінно підходити для мережі ланцюгів поставок. Блокчейн складається з ланцюга блоків з даними, які пов’язані з допомогою криптографічних методів, що гарантують незмінність і неможливість фальсифікації збережених даних – за умови відсутності підтвердження змін всією мережею.

карантин

Таким чином, системи блокчейна забезпечують безпечну та надійну архітектуру для передачі інформації. Незважаючи на те, що блокчейн-технологія часто використовується для здійснення кріптовалютних транзакцій, вона також може бути надзвичайно корисна для захисту всіх видів цифрових даних, і її застосування в мережі ланцюгів поставок може принести багато переваг.

Робота з дебіторами

Для того, щоб запевнитися у продуктивності бізнесу та уникненні можливих ризиків, не мало важливо оточити себе надійними партнерами. Саме тому варто переглянути список дебіторів. Чи можуть усі виконати умови у сьогоднішніх реаліях? Адже іноді, здавалося б, невеличка похибка може завдати значних втрат для комерційної складової.

В умовах коронавірусу є безліч тих, хто піддається паніці, побоюючись втрат, тому з такими партнерами треба бути дуже обережними, адже від них можна очікувати будь-яких дій, що не підлягають логіці. Але є й ті, хто навпаки готовий заробити на ситуації – підвищити ціни на необхідні послуги чи продукти, змінити умови співпраці. Отже варто аналізувати контрагентів та зменшувати коло ризику власного бізнесу.

Що робити, коли бізнес пов`язаний з імпортом

Якщо процеси компанії пов`язані з імпортними послугами чи продукцією, впадати в паніку також не потрібно. Скоріш за все, на заміну є не гірші аналоги українських пропозицій і, що найцікавіше, коштувати вони можуть дешевше. Проте, як зазначалося вище, обирайте рішення, які мають авторитет, адже ризикувати наразі не час.

Як впорядкувати документацію

Звісно ж зараз важче обмінюватися паперовою звітністю. Багато підписантів не знаходяться у офісах, на робочих місцях. Вчасно доставити документ зараз стає також непросто, адже попит на кур`єрські послуги буде лише зростати. І загалом, у стані карантиту у всесвітніх масштабах, найголовніше – обмежити спілкування з іншими людьми.

електронні документи

Найзручніший та найефективніший спосіб працювати з документами в умовах коронавірусу – електронний формат. Сьогодні існує достатньо пропозицій з боку провайдерів е-документообігу. Для того, щоб розпочати обмінюватися даними в цифровій формі, необхідно мати КЕП (кваліфікований електронний підпис), який абсолютно правочинно замінює звичний.

Рішення для е-документообігу підходить для будь-якого бізнесу: рітейл, факторинг, фарма, виробники. Навіть, якщо процес специфічний, провайдери пропонують вузькоспеціалізовані рішення. Наприклад, електронна ТТН, яка саме зараз є чи не найбільш потрібним інструментом, адже перевезення здійснюються у більшості компаній. EDI-провайдер EDIN вже зараз пропонує компаніям скористатися можливістю спробувати рішення з еТТН для пришвидшення та безпечного процесу поставки.

Залучення коштів у компанію

Важливо проаналізувати як можна збільшити бюджет. Якщо за рахунок продажів наразі це складно, необхідно роздивитися внутрішні варіанти. Можливо деякі активи краще продати, деякі здати в оренду чи залучити для інших цілей.

Перегляд стратегії

Дуже важливо бути ситуативним, і це не лише у стані пандемії в світі, але й загалом, ведучи бізнес. Не варто боятися щось змінити і чекати фіаско, але і не потрібно рубити з плеча. Підказкою завжди є досвід компаній, які вже потрапляли у кризові ситуації. На прикладах таких кейсів, можна спроектувати подальші дії як розвивати бізнес.

Особлива увага системі продажів

По-перше, варто звернути уваги чи працює звична система сьогодні. Чи купуватимуть продукцію як завжди в умовах карантину. Якщо є розуміння, що старі інструменти не працюють, потрібно спробувати щось нове – акції, спеціальні пропозиції.

Також варто розуміти, що відділ продажів зараз працює вдвічі активніше, намагаючись реалізувати більше. Тому важливо також не ставити їм нереальні плани, а, навпаки, заохочувати продавти більше за певні надбавки.

Рестректуризація або перепрофілювання діяльності

маркетинг

Якщо бізнес наразі не є актуальним для споживачів, не потрібно чекати, коли він перестане існувати. Зараз існує тенденція застосовувати інструменти в іншому руслі, яке справді необхідне сьогодні аудиторії. Наприклад, компанія з надання послуг доставки із закладів харчування, тепер може привозити замовникам продукти, ліки, одяг та іншу продукцію.

Зберігайте гарні стосунки з контрагентами

Не потрібно псувати стосунки з партнерами в розрізі сьогоднішньої ситуації. Карантин завершиться, а ставлення клієнтів чи підрядників вже не зміниться. Важливо знаходити компроміс та досягати домовленостей, які були б вигідні усім сторонам.

Не потрібно розцінювати кризу як відсутність якого-небудь розвитку бізнесу. У світі постійно відбуваються сплески непередбачуваних подій, які можуть завдати шкоди комерційній складовій. Втриматися на плаву абсолютно реально, головне не піддаватися паніці та знаходити нові шляхи ефективного просування.