Головним завданням бенчмаркінгу – це вивести компанію на новий рівень та зробити її більш конкурентно спроможною. Якщо говорити простими словами про види бенчмаркінгу, то всі вони зводяться до єдиного функціоналу – аналіз та порівняння компанії та її конкурентів. З основних видів бенчмаркінгу можна виділити 2, які діляться на більш вузькі підвиди:Бенчмаркінг виконує наступні задачі:
Бенчмаркінг формується на 4 принципах:
Види бенчмаркінгу
- Синергетичний – застосування позитивного досвіду з будь-якої схожої галузі;
- Функціональний – порівняння компанії з одної галузі.
Що порівнюється у бенчмаркінгу:
- Стратегії – поведінка бренду на ринку, його попит, знаменитість;
- Бізнес-процеси – наскільки налагоджена робота з клієнтами та партнерами, розміри збуту;
- Послуга або товар – портфель продукції, якість;
- Вартість – аналіз цінової стратегії;
- Економічні показники – фінансові результати компанії, прибуток.
Приклади бенчмаркінгу
Розглянемо приклади бенчмаркінгу відповідно до кожного виду та його підвиду.
Внутрішній бенчмаркінг
Бізнес-процес – в одному з відділів продажів була підключена IP-телефонія, на її досвіді технічна підтримка також запровадила цей інструмент для оптимізації роботи свого підрозділу.
Історичний – порівняння показників ефективності роботи компанії за минули та поточний роки.
Загальний – один з філіалів приніс більше прибутку холдингу, що аналізується, та з чого обираються найкращі практики для використання у інших філіалах.
Зовнішній бенчмаркінг
Конкурентний – аналізуючи досвід найкращої компанії у країни-сусіда, компанія впроваджує її практики та стає лідером на вітчизняному ринку.
Стратегічний – аналіз всіх потенційних конкурентів, навіть якщо це стартап.
Синергетичний – незалежно від галузі, в якій працює компанія, розглядаються практики лідерів з інших сфер бізнесу і не тільки, це може бути і державна установа, навчальний заклад.
Функціональний – у компанії з однієї галузі зросли показники впізнаваності, що стало результатом співпраці з маркетинговим агентством, що відповідно є актуальним і для власного бізнесу.