Бенчмаркінг простими словами

бенчмаркинг простыми словами

Бенчмаркінг – це аналіз кращих світових практик у певній галузі, аналіз конкурентів, пошук найкращих пропозицій на ринку, які компанія може запровадити у власних процесах. Простими словами, бенчмаркінг виступає як порівняльний аналіз, коли бізнесу необхідно змінювати власні напрямки в процесі виявлення нових потреб користувачів їх продукції.

Головним завданням бенчмаркінгу – це вивести компанію на новий рівень та зробити її більш конкурентно спроможною.

Бенчмаркінг виконує наступні задачі:

  1. Порівняльний аналіз з компанією-лідером у галузі
  2. Аналіз всіх конкурентів
  3. Виявлення потенціалу власної компанії
  4. Роадмап досягнення цілей
  5. Побудова стратегії

Бенчмаркінг формується на 4 принципах:

  1. Достовірність – фактичні показники;
  2. Взаємність – співпраця з партнерами;
  3. Вимірювання – всі показник мають підлягати конкретним вимірюванням;
  4. Аналогія – порівнювальні процеси мають бути схожими.

Види бенчмаркінгу

Якщо говорити простими словами про види бенчмаркінгу, то всі вони зводяться до єдиного функціоналу – аналіз та порівняння компанії та її конкурентів. З основних видів бенчмаркінгу можна виділити 2, які діляться на більш вузькі підвиди:

  1. Внутрішній – порівнюються показники всередині однієї компанії:
  • Бізнес-процес – порівняння процесів та впровадження кращих практик;
  • Історичний – порівняння результатів компанії за попередні періоди та сьогодні;
  • Загальний – порівняння показників одного підрозділу з іншим.
  1. Зовнішній – порівняння компанії з конкурентами:
  • Конкурентний – порівняння діяльності своєї компанії з конкурентами;
  • Стратегічний – SWOT-аналіз компаній-партнерів;

  • Синергетичний – застосування позитивного досвіду з будь-якої схожої галузі;
  • Функціональний – порівняння компанії з одної галузі.

Що порівнюється у бенчмаркінгу:

  1. Стратегії – поведінка бренду на ринку, його попит, знаменитість;
  2. Бізнес-процеси – наскільки налагоджена робота з клієнтами та партнерами, розміри збуту;
  3. Послуга або товар – портфель продукції, якість;
  4. Вартість – аналіз цінової стратегії;
  5. Економічні показники – фінансові результати компанії, прибуток.

Приклади бенчмаркінгу

Розглянемо приклади бенчмаркінгу відповідно до кожного виду та його підвиду.

Внутрішній бенчмаркінг

Бізнес-процес – в одному з відділів продажів була підключена IP-телефонія, на її досвіді технічна підтримка також запровадила цей інструмент для оптимізації роботи свого підрозділу.

Історичний – порівняння показників ефективності роботи компанії за минули та поточний роки.

Загальний – один з філіалів приніс більше прибутку холдингу, що аналізується, та з чого обираються найкращі практики для використання у інших філіалах.

Зовнішній бенчмаркінг

Конкурентний – аналізуючи досвід найкращої компанії у країни-сусіда, компанія впроваджує її практики та стає лідером на вітчизняному ринку.

Стратегічний – аналіз всіх потенційних конкурентів, навіть якщо це стартап.

Синергетичний – незалежно від галузі, в якій працює компанія, розглядаються практики лідерів з інших сфер бізнесу і не тільки, це може бути і державна установа, навчальний заклад.

Функціональний – у компанії з однієї галузі зросли показники впізнаваності, що стало результатом співпраці з маркетинговим агентством, що відповідно є актуальним і для власного бізнесу.