Trend №1
Omnichannel. В ЕDIN вже розповідали про омніканальність окремо, підхід до якого стрімко набирає актуальності, тому очолює першість в пятірці трендів. Всі канали, що використовує ритейлер, функціонують як єдиний механізм для забезпечення offline і online обслуговування клієнтів.
Для прикладу, відомі ритейлери Starbucks, Chipotle, Panera дозволяють своїм покупцям робити замовлення в режимі online, а забирати покупку безпосередньо в торговій точці. Іншим вдалим прикладом стала компанія Home Depot, яка отримала нагороду “Омніканальний ритейлер 2017 року”. Для своїх клієнтів вони пропонують безліч варіантів fulfillments, тобто комплекс операцій з моменту замовлення товару до моменту його отримання, а також мобільний додаток із 3D-картою магазинів.
Trend №2
Internet of things. Інтернет речей відноситься до омніканальності, адже виводить дані на додатковий рівень і може збирати креативні ідеї для розвитку культури omnichannel. Показники дослідження Goldman Sachs налічують більше 12 мільярдів підключених пристроїв, а в 2020 році сягатимуть 30 мільярдів. Справжнє золото тренду в даних, що мають зв’язок з іншими даними і можуть збільшувати кількість і якість аудиторії за допомогою її offline і online звичок. Інтернет речей поряд з нами. Гарним прикладом стала компанія Walmart, яка використовує метеодані для прогнозування продажу продуктів.
Виробник солодощів Lolli and Pops аналізують маршрут покупців, щоб створювати смарт-дисплеї із зображенням продукції, таким чином покращуючи комунікацію з потенційними покупцями.
Trend №3
Virtual & Augmented reality. Все частіше ритейлери використовують інструменти віртуальної і доповненої реальності. AR і VR - це надзвичайна можливість для креативного маркетингу. Можна і голограму в людський зріст створити, і на Місяці побувати. Відома всьому світу, Ikea впровадила VR, щоб покупець зміг побувати в 3D-кухні. За допомогою такого введення клієнт може протестувати розмір, розміщення, колір. Відтепер не потрібно витрачати купу коштів на декорування та планування, тестуй нову кухню, не виходячи з дому.
Trend №4
Artificial intelligence. Пам'ятаєте цю купу питань: о котрій годині клієнти найчастіше щось купують, вони це роблять в певній торговій точці, чи впливають погодні умови на їх рішення? Тепер, з допомогою штучного інтелекту можна дізнатись безліч даних. VR впроваджують в усі сфери бізнес-середовища. Відомі приклади штучного інтелекту: роботи, дрони, автоматичні перевірки, різноманітні додатки і, звичайно, чат-боти. Чат-боти, на сьогоднішній день - вдалий інструмент для надання постійних миттєвих послуг клієнтам.
Trend №5
Hyper-personalization. Головна ціль тенденцій в світі ритейлу - висока комунікація з клієнтом за допомогою покращення персоналізації, трансформації потенційного покупця в прихильника бренду. Надперсоналізація сайту допомогла Stitch Fix отримати дохід в розмірі 730 мільйонів доларів. А от компанія Intel впровадила для покупців 3D-принтер, за допомогою якого клієнт сам обирає дизайн світшотів і друкує їх самостійно. Ви можете це уявити? Майже всі товари в магазині обрані на основі уподобань клієнтів.
Традиційні магазини не зможуть витримати подібної конкуренції. Їм доведеться обирати: зникнути або трансформуватись. Для ритейлерів прийшов час “зараз або ніколи”, вони мають переглянути позицію, яку займають на ринку, і увійти в нову інноваційну епоху роздрібної торгівлі.
Читайте більше цікавого контенту на сайті EDIN.