Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) знизила прогноз зростання світового ВВП в 2020 році з 2,9% до 2,4% в зв’язку з впливом коронавіруса на економіку. За прогнозом Національного банку України, спалах коронавіруса матиме короткостроковий вплив на світову економіку, проте існує ризик більш тривалого ефекту, що може відчутно позначитися на економіці України. Зараз деякі рітейлери дізналися від виробників електроніки, що доставка персональних комп’ютерів і комплектуючих може займати в три рази більше часу, ніж це було до початку епідемії. Тільки ті бренди, які мають можливість платити авансом і тісно співпрацювати з постачальниками компонентів, такі як Apple або Samsung, зможуть забезпечити достатню виробничу потужність в умовах поточних проблем. Бізнес-зустрічі, відрядження, засідання відміняються. Багато гострих питань залишаються у підвішеному стані і чекають закінчення карантину, який, поки що, невідомо коли добіжить свого кінця. Безліч угод на вкладаються, а деякі контрагенти намагаються маніпулювати визначенням «форс-мажор» у власних цілях. Які проблеми виникають у бізнеса в Україні:
- Продукти реалізовують онлайн – абсолютно логічна ситуативна зміна продажів в умовах карантину, всі рітейлери пропонують доставку товарів додому.
Наслідки для українського рітейлу
Попит на покупки товарів харчування та господарських не зменшується, але з урахуванням, що з часом більшість таки перейде за купівлею в онлайн, ТМ можуть постраждати від втрат за оренду приміщень під офлайн магазини.
Під великим ризиком залишається обмін документами. Паперові дані зараз отримати не просто: по-перше – це не є безпечним (коронавірус залишається на поверхні від 3-х годин), по-друге – находження підписанта не в офісі, по-третє – завантаженість кур`єрських служб. Найкорисніше буде звернутися до цифрових рішень – електронний документообіг.
В умовах поставок, які є найголовнішими у бізнес-процесах, як постачальників, так і ТМ, варто звернути увагу на рішення з використання електронної ТТН, яка сьогодні забезпечить уникнення прямих контактів між людьми, швидкість отримання документів, та скорочення витрат. Таке рішення сьогодні пропонують EDI-провайдери, зокрема EDIN.
Як не постраждати під час пандемії – відкриваємо нові можливості
Для рітейлу сьогодні, окрім онлайн продажів, актуально забезпечити доставку продуктів додому. Під цю функцію можна додати акції під продукти, які не входять до списку першої необхідності: знижки, спеціальні пропозиції.
Важливо доносити до покупців, що всі упаковки стерилізуються, товар відвантажується в належних умовах, а приміщення в магазині дезінфікується. Також тенденція із обмеженням людей в магазині дуже позитивно впливає на сприйняття користувачів.
Навіть, якщо криза неминуча, необхідно дотримуватися ситуативності та направляти розвиток бізнесу у корисне русло сьогоднішнього дня. Необхідно підключати інструменти, які допоможуть оптимізувати процеси, пришвидшити конект між контрагентами та заощадити кошти.