Зв'яжіться з нами:

Коронавірус проти рітейлу, або нові можливості для продажів

Від спалахнувшого в Китаї коронавіруса в результаті залихоманило всю планету. В ООН підрахували, що втрати світової економіки, пов’язані зі спалахом захворювання можуть скласти в 2020 році близько $ 2 трлн.

Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) знизила прогноз зростання світового ВВП в 2020 році з 2,9% до 2,4% в зв’язку з впливом коронавіруса на економіку. За прогнозом Національного банку України, спалах коронавіруса матиме короткостроковий вплив на світову економіку, проте існує ризик більш тривалого ефекту, що може відчутно позначитися на економіці України.

Зараз деякі рітейлери дізналися від виробників електроніки, що доставка персональних комп’ютерів і комплектуючих може займати в три рази більше часу, ніж це було до початку епідемії. Тільки ті бренди, які мають можливість платити авансом і тісно співпрацювати з постачальниками компонентів, такі як Apple або Samsung, зможуть забезпечити достатню виробничу потужність в умовах поточних проблем.

карантин

Бізнес-зустрічі, відрядження, засідання відміняються. Багато гострих питань залишаються у підвішеному стані і чекають закінчення карантину, який, поки що, невідомо коли добіжить свого кінця. Безліч угод на вкладаються, а деякі контрагенти намагаються маніпулювати визначенням «форс-мажор» у власних цілях.

Які проблеми виникають у бізнеса в Україні:

  • Зниження попиту – тут варто зазначити, що це відноситься до категорії товарів та послуг, що не входять до групи першої необхідності: продукти, фарма, банківські послуги, рішення для регулювання бізнес-процесів;
  • Зниження спроможності купувати – населення буде уникати витрат, які не є обов`язковими, заощаджувати кошти та розплановувати власні сімейні бюджети;
  • За необхідності НБУ підтримає ліквідність банків за допомогою стандартних інструментів рефінансування. Буде відстрочено введення буферів капіталу, в тому числі буфера консервації капіталу і буфера системної важливості. У той же час банки повинні виконувати мінімальні вимоги достатності основного та регулятивного капіталу;
  • В Україні триває падіння курсу національної валюти, яке почалося з поширенням коронавіруса і обвалом цін на світовому ринку нафти. Нестабільний курс гривні, перш за все відіб’ється на імпорті;
  • Універмаги та ТЦ закриті на карантин – не продуктова торгівля офлайн сьогодні просто не можлива, відповідно всю частку доходів від продажів у магазинах компанії не отримуватимуть невідомий період часу;

 

  • Продукти реалізовують онлайн – абсолютно логічна ситуативна зміна продажів в умовах карантину, всі рітейлери пропонують доставку товарів додому.

Наслідки для українського рітейлу

Попит на покупки товарів харчування та господарських не зменшується, але з урахуванням, що з часом більшість таки перейде за купівлею в онлайн, ТМ можуть постраждати від втрат за оренду приміщень під офлайн магазини.

Під великим ризиком залишається обмін документами. Паперові дані зараз отримати не просто: по-перше – це не є безпечним (коронавірус залишається на поверхні від 3-х годин), по-друге – находження підписанта не в офісі, по-третє – завантаженість кур`єрських служб. Найкорисніше буде звернутися до цифрових рішень – електронний документообіг.

В умовах поставок, які є найголовнішими у бізнес-процесах, як постачальників, так і ТМ, варто звернути увагу на рішення з використання електронної ТТН, яка сьогодні забезпечить уникнення прямих контактів між людьми, швидкість отримання документів, та скорочення витрат. Таке рішення сьогодні пропонують EDI-провайдери, зокрема EDIN.

Як не постраждати під час пандемії – відкриваємо нові можливості

Для рітейлу сьогодні, окрім онлайн продажів, актуально забезпечити доставку продуктів додому. Під цю функцію можна додати акції під продукти, які не входять до списку першої необхідності: знижки, спеціальні пропозиції.

економіка

Важливо доносити до покупців, що всі упаковки стерилізуються, товар відвантажується в належних умовах, а приміщення в магазині дезінфікується. Також тенденція із обмеженням людей в магазині дуже позитивно впливає на сприйняття користувачів.

Навіть, якщо криза неминуча, необхідно дотримуватися ситуативності та направляти розвиток бізнесу у корисне русло сьогоднішнього дня. Необхідно підключати інструменти, які допоможуть оптимізувати процеси, пришвидшити конект між контрагентами та заощадити кошти.