За 2018 рік користування хмарними сервісами порівняно з 2017 р. зросло на 19%, а витрати на їх впровадження та обслуговування сягнули $182 млрд. На 2019 р. експерти прогнозують збільшення затрат it-бюджетів компаній майже в 30% на хмарне забезпечення. До трійки лідерів хмарних послуг, в які компанії проінвестували найбільше за 2018 р. входять рішення SaaS (програмне забезпечення як послуга), яке було придбане на сумму $80 млрд., друге та третє місця займають BPaaS (бізнес-процеси як послуги) та IaaS (інфраструктура як послуга). В Україні, як і в усьому світі, спостерігається тенденція впровадження у бізнес-процеси хмарних рішень замість програмних забезпечень. Особливо популярні онлайн-платформи або рішення на базі мобільних пропозицій, які корисні у конкретних напрямках бізнесу – логістиці, управлінні персоналом, рекламі, документообігу. Саме тому розвиток української електронної комерції не зупиняється. Консалтингова компанія Gartner, яка спеціалізується на ринку інформаційних технологій, зазначила, що підприємства готові платити більше не за саме хмарне зберігання, а за супутні послуги: його інтеграцію в облікову систему, впровадження в бізнес-процеси, технічну підтримку. За 2018 р. компанії збільшили витрати на такий функціонал до +19%, а до 2022 р. прогнозується приріст у ще 28%. За підсумками 1 кварталу 2019 р. EDI-провайдер EDIN зазначає стабільне зацікавлення компаніями впровадження інноваційних бізнес-рішень з хмарним зберіганням. Так, з січня по березень 2019 р. у свої програмні забезпечення електронні сервіси для документообігу впровадило більше ніж 200 компаній. Через платформу EDI NETWORK було надіслано більше 7 млн. EDI-повідомлень, а всього за 3 місяці до е-рішень провайдера підключилося більше 100 нових компаній. Крім первинного підключення до електронних сервісів документообігу, з часом компанії потребують розширених рішень для покращення своїх бізнес-процесів. За перший квартал 2019 р. необхідність у додаткових інструментах продемонструвало 92 компанії, які залучили у свою роботу функціонали EDIN-PRICE для швидкого узгодження цін, EDIN-CERTIFICATE для зручного обміну е-сертифікатами, та комплексе рішення інтеграції криптобібліотек E-SIGN. У сучасному бізнес-світі компанії потребують готовність сервісів до гнучкості. У ЕДО часто необхідно налаштувати окремі шляхи обміну даними для кожного контрагенту, або, наприклад, передати ЮЗД (юридично-значущий документ) з можливістю підписання через MobileID. У сервісах EDIN постійно відбуваються оновлення для оптимізації роботи компаній, що користуються послугами провайдера електронного документообігу. На платформі EDI NETWORK з початком року реалізована можливість додавати неструктурований документ (CONDRA) до будь-якого іншого документу у ланцюгу обміну даними, який може містити файл будь-якого формату – від Word до pdf. За останні три місяці реалізовано індивідуальні технічні проекти для компаній Coca-Cola, Henkel, Роберт Бош, Meest Express, ВЮРТ-Украина, Vova Horeca та ін. У свої бізнес-процеси підключили додаткову можливість з обміну ЮЗД 54 постачальники. Якщо виникає потреба передати не один документ, а цілий пакет з налаштуванням маршруту руху та з розподіленням доступу за “ролями”, сервіс EDIN-DOCflow - це оптимальне рішення, яке підлаштовується під індивідуальні запити користувача. Сьогодні для сервісу доопрацьовано ряд корисних інструментів для обміну е-документами: послідовність узгодження з налаштуванням груп користувачів (як для вхідних, так і для вихідних документів), формування завдань і їх виконання для кожного налаштованого процесу узгодження, можливість управління своїми контрагентами - перевірка підключення клієнта до платформи, надсилання запрошень як зареєстрованим, так і не зареєстрованим клієнтам, завантаження списку контрагентів. І це лише частина нового функціоналу платформи за перші три місяці 2019 р. Клієнт ніколи не продовжить користуватися послугами, якщо вони його не задовольняють, що підтверджує практика найвпливовіших компаній світу. За 3 квартал 2018 р. Apple реалізував 46, 9 млн. смартфонів. На Amazon щоденно купують товари 28 млн. людей. Беручи до уваги український ринок, висновок можна зробити той самий: більше користувачів - краща пропозиція. Обирати серед великої кількості запропонованих сервісів компаніям доводиться, зважаючи на ряд показників: функціонал продукту, лояльність компанії до користувача, кількість клієнтів та їх рекомендації. З січня по березень 2019 р. більше ніж 40 підприємств відмовилися від конкурентних пропозицій та перейшли на послуги EDI-провайдера EDIN, а 800 контрагентів підключилися до його е-сервісів, які використовують їх партнери. Зацікавленість брендом - ще один показник успішності компанії. У березні 2019 р. відбулася Всеукраїнська конференція е-сервісів у бізнесі, організатором якої виступив EDI-провайдер EDIN. Захід зібрав представників рітейлу, телекому, логістики, виробництва, horeca, АЗС, e-commerce та інших галузей. З кейсами успішної практики впровадження сервісів EDIN поділилися ТМ Велика Кишеня, ФМ Лоджистік, Mareven Food та ін. Участь компаній відобразила їх бажання залучати інноваційні рішення у свої бізнес-процеси, небайдужість до розвитку еко-системи зручного документообігу, та визнання сервісів EDIN надійними та якісними. “Цінність та актуальність сервісів формується спільно - користувач потребує рішення, яке б задовільняло усі потреби для оптимізації бізнес-процесів, а виробник, у свою чергу, постійно покращує та модернізує його. Єдина система рішень електронного документообігу EDIN містить у собі весь необхідний функціонал як для великих підприємств, так і для малого та середнього бізнесу. Сьогодні послуги EDI-провайдера - це не додатковий інструмент у бізнес-процесі, це звичне та потрібне рішення для компаній, яке позбавляє від зайвих проблем та заощаджує час, залишаючи його а виконання важливих завдань” - Тетяна Голуб, EDIN (ТОВ "АТС").Скільки компаній впроваджує українські сервіси з хмарними рішеннями
Гнучкість сервісу = лояльність клієнта
Якість послуги визначається кількістю її користувачів
Шлях сучасного бізнесу: всі дороги ведуть до ЕДО
Які ж сервіси найбільш активно використовуються підприємцями? За останні 4 роки майже 95% власників як великого, так і малого бізнесу в США внесли кардинальні зміни в бізнес-процеси, щоб перейти на онлайн-сервіси, відмовившись від програмних забезпечень. Онлайн-софт активно витісняє колишні індивідуальні розробки ПЗ для бізнесу. Компанії вже готові абсолютно змінити налагоджені системи обігу інформації, аби перейти на сервіси, які використовуються їх клієнтами та партнерами.