Зв'яжіться з нами:

Як економити малому бізнесу?

В умовах пандемії гостро постало питання для представників малого бізнесу – як економити на витратах. В першу чергу надважливо зрозуміти які є витрати та окремо проаналізувати постійні та перемінні. Якщо компанія почала продавати більше, відповідно й її перемінні витрати також зросли, а отже у випадку із зменшенням перемінних витрат падає й дохід. Збільшення перемінних витрат та зменшення доходу також можливе, у випадку, якщо закупка меншої кількості сировини дорожче ніж оптом.

Проте, саме постійні розходи, які не змінюються, і є основною причиною зменшення доходів. Постійні розходи – це, наприклад, оренда приміщень під склад, магазин, офіс, оплата додаткових сервісів і тд. Тому саме постійні розходи необхідно оптимізувати. Але, в будь-якому випадку, скорочувати витрати необхідно там, де найбільші розходи. Для цього необхідно поділити всі витрати на три категорії, наприклад:

  1. Категорія 1 – 75% витрат, які потребують максимальних скорочень;
  2. Категорія 2 – 20% витрат, які також вагомі, але не настільки критичні;
  3. Категорія 3 – 5% витрат, які суттєво не вплинуть на економію.

Економія на персоналі

Звісно ж оптимізувати витрати на людях – це не дуже легке та просте завдання, адже не хочеться отримати репутацію поганого роботодавця та вчинити несправедливо. Щоб залишитися чесною компанією, скоротити витрати на персоналі можна наступним чином:

  • Скоротити робочий день – частину персоналу, який задіяний під, наприклад, виготовлення певної кількості продукції, можна виводити не на повний день, а на певну кількість годин. Важливо, що компанія має заздалегідь попередити своїх співробітників про такі рішення.
  • Відрядно-преміальна оплата – можна підв’язати заробітну плату під обсяг робіт. Команда, яка працює на виготовлення продукції, отримує кошти в розмірі відповідному кількості товарів, а відділ продажів від його реалізації.
  • Аутсорсинг – передати частину обов’язків чи процесів зовнішнім спеціалістам, які б виконували роботу проектно, а не на постійній основі;
  • Відмова від оренди офісу – переведення співробітників на дистанційну роботу допоможе суттєво скоротити витрати на оренду приміщення та його обслуговування.

Економія на кредитах

Часто велика частина розходів – це відсотки по кредитам. Вирішити цю ситуацію допоможе кредит на більш вигідних умовах з нижчими ставками. Для цього необхідно звернутися у банк, який обслуговує компанію, в якому кредитор може погодитися на зниження відсотків. Такий прийом називається рефінансування.

Економія на матеріальних розходах

Завжди можна знайти кращі умови в роботі з постачальниками сировини чи матеріалів для виробництва продукції, тому не потрібно переставати шукати вигідніші пропозиції, паралельно ведучи переговори з дійсними підрядниками про знижки або відстрочення платежів.

Також важливо проаналізувати як відбувається виробництво. Можливо залишається багато матеріалів, чи для виробництва буде достатньо і меншої їх кількості, або логістику можливо оптимізувати.

Економія на додаткових послугах

Важливо передивитися актуальність додаткових рішень, які використовує компанія у своїх бізнес-процесах і проаналізувати наскільки вони актуальні та необхідні, і чи можливо обійтись без них, не порушуючи цілісність бізнесу.

Часто оренда потребує великих витрат, а приміщення не використовується оптимально. Можливо достатньо буде 1-2 складів для збереження продукції замість 5-ти. Якщо приміщення потрібні для зберігання документації, необхідно розглянути варіант з переходом на електронний документообіг, який може зекономити витрати на зберігання паперу.

Отримання пільг

Особливо під час карантину бізнес має можливість скористатися рядом пільг, які полегшать період кризи, серед яких:

  • Ненарахування пені до закінчення карантину;
  • Звільнення від ЄСВ;
  • Отримання допомого по частковому безробіттю для ФОП;
  • Зменшення вимог до мінімального розміру статутного капіталу банку та ін.