Проте, саме постійні розходи, які не змінюються, і є основною причиною зменшення доходів. Постійні розходи – це, наприклад, оренда приміщень під склад, магазин, офіс, оплата додаткових сервісів і тд. Тому саме постійні розходи необхідно оптимізувати. Але, в будь-якому випадку, скорочувати витрати необхідно там, де найбільші розходи. Для цього необхідно поділити всі витрати на три категорії, наприклад: Звісно ж оптимізувати витрати на людях – це не дуже легке та просте завдання, адже не хочеться отримати репутацію поганого роботодавця та вчинити несправедливо. Щоб залишитися чесною компанією, скоротити витрати на персоналі можна наступним чином:
Економія на персоналі
Економія на кредитах
Часто велика частина розходів – це відсотки по кредитам. Вирішити цю ситуацію допоможе кредит на більш вигідних умовах з нижчими ставками. Для цього необхідно звернутися у банк, який обслуговує компанію, в якому кредитор може погодитися на зниження відсотків. Такий прийом називається рефінансування.
Економія на матеріальних розходах
Завжди можна знайти кращі умови в роботі з постачальниками сировини чи матеріалів для виробництва продукції, тому не потрібно переставати шукати вигідніші пропозиції, паралельно ведучи переговори з дійсними підрядниками про знижки або відстрочення платежів.
Також важливо проаналізувати як відбувається виробництво. Можливо залишається багато матеріалів, чи для виробництва буде достатньо і меншої їх кількості, або логістику можливо оптимізувати.
Економія на додаткових послугах
Важливо передивитися актуальність додаткових рішень, які використовує компанія у своїх бізнес-процесах і проаналізувати наскільки вони актуальні та необхідні, і чи можливо обійтись без них, не порушуючи цілісність бізнесу.
Часто оренда потребує великих витрат, а приміщення не використовується оптимально. Можливо достатньо буде 1-2 складів для збереження продукції замість 5-ти. Якщо приміщення потрібні для зберігання документації, необхідно розглянути варіант з переходом на електронний документообіг, який може зекономити витрати на зберігання паперу.
Отримання пільг
Особливо під час карантину бізнес має можливість скористатися рядом пільг, які полегшать період кризи, серед яких:
- Ненарахування пені до закінчення карантину;
- Звільнення від ЄСВ;
- Отримання допомого по частковому безробіттю для ФОП;
- Зменшення вимог до мінімального розміру статутного капіталу банку та ін.